Event
2020 lachend afgesloten met een geslaagde, virtuele comedy night!
We kunnen er al lang niet meer omheen, COVID-19 heeft de wereld in zijn macht. Onze reiskoffers vangen stof, familiefeesten worden on hold gezet en grote evenementen lijken eerder een utopie. Ook de jaarlijkse comedy night van MEET HET bleef niet gespaard van de pandemie en de fysieke show maakte plaats voor een virtueel alternatief. De krachten werden gebundeld, met een uurtje lachplezier als resultaat. Een groot succes, waarbij interactie en actieve lachspieren hoog op de prioriteitenlijst pronkten.
Tweede jaar op rij met De Nonsens Alliantie
Wie het geluk heeft gehad om de eerdere comedy shows van MEET HET te volgen, zal een belletje horen rinkelen bij de naam De Nonsens Alliantie. Reeds in 2019 stond het team namelijk op het podium, klaar om tijdens de comedy night de voltallige zaal in te nemen en iedereen met vermoeide lachspieren naar huis te laten vertrekken. Een groot succes, waarbij alleen maar lovende woorden rond de oren vlogen. Onder het motto ‘never change a winning team’ koos MEET HET ook dit jaar voor de improviserende en interactieve comedy van de Gentse groep. Op vrijdagavond 11 december 2020 zorgden ze opnieuw voor een groot succes, afgesloten met een virtueel applaus vanuit de vele woonkamers.
Voor de weetjes-liefhebbers onder ons: De Nonsens Alliantie is van oorsprong een Gents improcollectief uit 2001, dat boven het doopvont werd gehouden als Wabliefteru. Na een korte naamsverandering via Impro All Stars werd uiteindelijk gekozen voor de huidige naam.
Goede voorbereiding wordt beloond
De comedy night van MEET HET is ondertussen een jaarlijkse traditie geworden, eentje die door velen met open armen ontvangen wordt. Want wie triggert nu niet graag de lachspieren? Door de huidige pandemie maakte de fysieke show plaats voor een virtueel alternatief, een omschakeling die gepaard ging met de nodige voorbereiding. “De acteurs van De Nonsens Alliantie konden niet op een podium plaatsnemen, in plaats van daarvan creëerden we een huiselijke setting in de kerstsfeer. Uiteraard komt daar veel bij kijken, want zowel op technisch, logistiek, als communicatief vlak wilden we alles vlekkeloos laten verlopen. Als ik het resultaat bekijk, dan zijn we daar goed in geslaagd en de vele uren voorbereiding waren het meer dan waard”, zo vertelt Pauline De Baets, office- en communicatiemanager bij MEET HET. “Aan onze klanten en het voltallige team gaven we de kans om deze avond bij te wonen, ofwel via Facebook Live, ofwel via ClickMeeting. Dankzij ClickMeeting konden alle kijkers actief deelnemen en inspelen op de vragen van de acteurs, vaak met komische situaties als gevolg. In totaal zijn we gestrand op bijna 100 kijkers en maar liefst 664 interactieve reacties, we kunnen dus zeker spreken van een geslaagde editie. We kijken alvast uit naar de show van volgend jaar, hopelijk opnieuw met z’n allen samen.”