Maak kennis met Bluebridge dankzij de virtuele rondleiding

Een klant uit de duizend

Het project uitgelegd in een notendop

Stad Oostende is een belangrijk centrum voor maritiem en marien wetenschappelijk onderzoek. Het Ostend Science Park is een initiatief van Haven Oostende, Ugent en POM West-Vlaanderen en trekt bedrijven aan die focussen op de blauwe economie. “Bluebridge is de blauwe economie incubator van het Ostend Science Park, met onder meer vergaderzalen, event- en seminarieruimtes en (flex)kantoren. Ze boosten het potentieel van ondernemerschap en open innovatie tussen bedrijven, publieke partners, start-ups, kennisinstellingen en het maatschappelijk middenveld”, zo steekt Jonas van wal. “Om extra ondernemers aan te trekken en het gebouw meer in de kijker te plaatsen, wou het Bluebridge-team een virtuele tour aan de mogelijkheden toevoegen. Een mooie opdracht die we vlot tot een goed einde hebben gebracht. Met de NavVis M6, ons indoor mobile mapping systeem, kon Pieter namelijk snel de verschillende ruimtes in kaart brengen. Dit hebben we vervolgens verwerkt tot een virtuele rondleiding, waarbij bezoekers eenvoudig door het voltallige gebouw kunnen wandelen, aangevuld met de belangrijkste points of interest.”

Schoolvoorbeeld van ‘klant is koning’

“De virtuele rondleiding door het gebouw was niet het enige, ze klopten evenzeer bij ons aan voor het maken van een aparte website, die het ontsluiten van de data eenvoudiger maakt. Zo hebben we een landingspagina gecreëerd met de diverse ruimtes, waarbij bezoekers met slechts één klik naar de gewenste plaats navigeren, zonder rond te dwalen in de overige ruimtes”, zo gaat Jonas verder. “Bij dergelijke projecten is het altijd belangrijk om op het moment van mapping de ruimtes zo aantrekkelijk mogelijk in te richten. Een omgevallen kop koffie of slordige papieren spreekt namelijk bij niet veel mensen tot de verbeelding. Ik kan stellen dat dit feilloos is verlopen. De sfeerverlichting was zoals gewenst, extra banners creëerden een mooi verhaal en de ruimtes konden perfect in beeld worden gebracht.”

De zegswijze ‘klant is koning’ horen we wel vaker door de wandelgangen van bedrijven galmen en dat neemt MEET HET heel serieus. “Op vraag van Bluebridge hebben we alle namen op de deuren van de kantoorruimtes kunnen vervagen. Privacy dragen ze hoog in het vaandel, dus spreekt het voor zich dat we daar rekening mee hielden. Het doorlopen van alle 360°-foto’s was een titanenwerkje, maar we zijn zeer tevreden dat we de klant op alle mogelijke manieren konden bijstaan”, zo besluit een tevreden Jonas.

Een tevreden klant aan het woord

Er bestaat geen twijfel over dat Noémie Wouters, CEO bij Bluebridge, tevreden terugblikt op een geslaagde samenwerking met MEET HET. “MEET HET reikte ons proactief de hand om een 3D-model te maken van ons gebouw. Ik ben hier oprecht heel dankbaar voor, want hierdoor kunnen we dit gebruiken voor onze eigen dienstverlening, als marketingtool en voor interne communicatie.” Het samenwerkingscontract tussen MEET HET en Bluebridge loopt in eerste instantie slechts voor één jaar, maar een samenwerking op langere termijn klinkt bij Noémie als muziek in de oren. “Het is een innovatief bedrijf met een zeer diverse dienstverlening. Er zijn mogelijkheden om dat ook te ontsluiten in ons ecosysteem, wat uiteraard voor ons een grote meerwaarde betekent. Het is een groeiend bedrijf met een bewonderenswaardig groeitraject. Wij, uit naam van Bluebridge, staan daar zeker achter, starten met een idee en zo een onderneming uit de grond stampen die winst genereert, chapeau.”

Lees ook

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten

Meet Het Logo Icon White

Voor algemene vragen,
samenwerkingen of gekke
projecten helpen we je graag via
ons hoofdkantoor verder.

CONTACTEER ONS Arrow Link