Een klant uit de duizend
Maak kennis met Bluebridge dankzij de virtuele rondleiding!
Wie aan Bluebridge denkt, zal snel de link leggen met het Ostend Science Park, een wetenschapspark en hotspot voor innovatie in technologie en duurzame energie. Als hart van het Ostend Science Park boost Bluebridge innovatieve bedrijven die toekomstgerichte, duurzame oplossingen uitwerken, door ondernemers uit de Blauwe Economie samen te brengen. De toegangspoort tot het blauwe economische speelveld als het ware. Om de mogelijkheden extra te promoten, bieden ze nu ook een virtuele tour aan en daar was MEET HET de geknipte partner voor. We spreken met Jonas Van Hooreweghe over het succesvol afgelegde traject en de voordelen van een virtuele tour voor de klant.
Het project uitgelegd in een notendop
Stad Oostende is een belangrijk centrum voor maritiem en marien wetenschappelijk onderzoek. Het Ostend Science Park is een initiatief van Haven Oostende, Ugent en POM West-Vlaanderen en trekt bedrijven aan die focussen op de blauwe economie. “Bluebridge is de blauwe economie incubator van het Ostend Science Park, met onder meer vergaderzalen, event- en seminarieruimtes en (flex)kantoren. Ze boosten het potentieel van ondernemerschap en open innovatie tussen bedrijven, publieke partners, start-ups, kennisinstellingen en het maatschappelijk middenveld”, zo steekt Jonas van wal. “Om extra ondernemers aan te trekken en het gebouw meer in de kijker te plaatsen, wou het Bluebridge-team een virtueel bezoek aan de mogelijkheden toevoegen. Een mooie opdracht die we vlot tot een goed einde hebben gebracht. Met de NavVis M6, ons indoor mobile mapping systeem, kon Pieter namelijk snel de verschillende ruimtes in kaart brengen. Dit hebben we vervolgens verwerkt tot een virtuele rondleiding, waarbij bezoekers eenvoudig door het voltallige gebouw kunnen wandelen, aangevuld met de belangrijkste points of interest.”
“De virtuele rondleiding door het gebouw was niet het enige, ze klopten evenzeer bij ons aan voor het maken van een aparte website, die het ontsluiten van de data eenvoudiger maakt. Zo hebben we een landingspagina gecreëerd met de diverse ruimtes, waarbij bezoekers met slechts één klik naar de gewenste plaats navigeren, zonder rond te dwalen in de overige ruimtes”, zo gaat Jonas verder.
De zegswijze ‘klant is koning’ horen we wel vaker door de wandelgangen van bedrijven galmen en dat neemt MEET HET heel serieus. “Op vraag van Bluebridge hebben we alle namen op de deuren van de kantoorruimtes kunnen vervagen. Privacy dragen ze hoog in het vaandel, dus spreekt het voor zich dat we daar rekening mee hielden. Het doorlopen van alle 360°-foto’s was een titanenwerkje, maar we zijn zeer tevreden dat we de klant op alle mogelijke manieren konden bijstaan”, zo besluit een tevreden Jonas.
Een tevreden klant aan het woord
Er bestaat geen twijfel over dat Noémie Wouters, CEO bij Bluebridge, tevreden terugblikt op een geslaagde samenwerking met MEET HET. Het samenwerkingscontract tussen MEET HET en Bluebridge loopt in eerste instantie slechts voor één jaar, maar een samenwerking op langere termijn klinkt bij Noémie als muziek in de oren.
“Het is een innovatief bedrijf met een zeer diverse dienstverlening. Er zijn mogelijkheden om dat ook te ontsluiten in ons ecosysteem, wat uiteraard voor ons een grote meerwaarde betekent. Het is een groeiend bedrijf met een bewonderenswaardig groeitraject. Wij, uit naam van Bluebridge, staan daar zeker achter, starten met een idee en zo een onderneming uit de grond stampen die winst genereert, chapeau.”