CONXION

Een klant uit de duizend

Vlaamse bedrijven worden steeds vaker geconfronteerd met het belang van de digitale wereld en de razendsnelle veranderingen die hiermee gepaard gaan. Met een businessmodel dat onder druk staat en de nodige aanpassingen vereist, speelt technologie een doorslaggevende rol. Het implementeren van technologie voor de digitale transformatie is echter niet voor elk bedrijf een vanzelfsprekendheid en daar biedt ConXioN Experience Center de oplossing. “Twee jaar geleden hebben we te Waregem een uniek Experience Center geopend, met de ondersteuning van Microsoft”, zo vertelt Kevin Couvreur, verantwoordelijke voor het ConXioN Experience Center. “Onze core business is technologie tastbaar maken en dichter bij bedrijven brengen. We streven ernaar om de innovatie praktisch te maken en bedrijven te inspireren rond de vele technologische mogelijkheden.”

Kennis rond de toepasbaarheid van technologie ontbreekt nog vaak in bedrijven. Het Experience Center, als innovatiehub in een state-of-art digitale omgeving, inspireert ondernemingen en timmert stap voor stap aan de digitale transformatie. “We zijn hier om het bedrijf wegwijs te maken, te begeleiden en te illustreren dat we er zijn als partner om het verschil te maken. We willen niet zozeer technologie als technologie implementeren, maar technologie als oplossing voorschotelen, wat een belangrijke meerwaarde betekent voor het bedrijf”, zo gaat Kevin verder. “De grootste uitdaging is het creëren van een digitale mindset, zo omschrijf ik het zelf. We moeten bedrijven ervan bewust maken dat digitalisatie en technologie er is, zal blijven en een steeds belangrijkere rol zal spelen in de bedrijfswereld. We moeten hen ertoe aanzetten met open geest te kijken naar de innovatieve mogelijkheden en vooral niet investeren in technologie omwille van de technologie.”

In de wereld van digitale transformatie en slimme technologie is een digital twin een mooie uitbreiding en een belangrijke meerwaarde. En dat is ook ConXioN niet ontgaan. “Toen MEET HET bij ons over de vloer kwam, waren ze toch een beetje onder de indruk dat we technologie zo tastbaar willen maken. Aangezien zij zelf ook veel met technologie bezig zijn, kwam de vraag of er een digitale tweeling gecreëerd kon worden voor het Experience Center. Uiteraard heb ik daar heel positief op gereageerd. Het verhaal rond digital twin draait voor ons vooral rond data, als kopie van de fysieke wereld, waar je met VR en AR veel mogelijkheden hebt. Maar we verrijken het model met allerlei data, zoals sensor- en HVAC-data, waardoor je een rijker gegeven creëert en de digital twin veel meer wordt dan een digitale kopie”, zo besluit een tevreden Kevin.

Lees ook

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze activiteiten

Meet Het Logo Icon White

Voor algemene vragen,
samenwerkingen of gekke
projecten helpen we je graag via
ons hoofdkantoor verder.

CONTACTEER ONS Arrow Link